« Comment un enfant autochtone peut-il disparaître lors d’un séjour à l’hôpital? La perte de confiance des Premières Nations envers les institutions »

Grand Rounds
Conference Date
Mercredi, Septembre 27, 2023 - 12:00 - 13:00
Name of speaker
Anne Panasuk and Françoise Ruperthouse
Description

Anne Panasuk - Anthropologist, retired Radio-Canada journalist, and author of Auassat : À la recherche des enfants disparus;

Françoise Ruperthouse - Anishnabe from Pikogan and director of Association Awacak.

Objectives

1. Describe how Indigenous children disappeared from the Quebec healthcare system and how this has impacted families' relationships with institutions to this day.
2. Explain Bill 79, which allows for the possibility of finding out what happened to Indigenous children who went missing after a hospital stay in Quebec.
3. Explore the role of doctors in these "disappearances", and in reparations.

Contenu à accès restreint

Cette page contient le document de la présentation, le questionnaire de satisfaction, le certificat de participation et la conférence enregistrée, ainsi que tout autre document relatif à la session de formation.

Afin d'y accéder, veuillez vous CONNECTER.

Ou veuillez CRÉER UN COMPTE.